woensdag, maart 5

4
dit om u ervan te overtuigen dat ik, wat betreft de tijdsduur van deze geschiedenis met de zwarte mercedes, vrij nauwkeurig ben,
zoals gewoonlijk dus, slenterde ik mijn blokje-om, toen ik bewust werd van datgene wat mij tot op de dag van vandaag zou bezighouden,
nu doet zich het probleem voor dat ik deze geschiedenis ergens moet laten beginnen, niet dat ik me de feiten niet herinner, maar op welk tijdstip is mij de mercedes gaan opvallen? was het al na de eerste keer dat hij voorbij reed of...?
je kunt voor een voorstelling van het een of ander een toegangsbewijs kopen en op een bepaald tijdstip, op een bepaalde plaats de aanvang van de uitvoering van wat dan ook meemaken, dan is het duidelijk, om zo en zo laat wordt mijnheer of mevrouw die of die toeschouwer en kijkt naar...,
in mijn geval was van dit alles geen sprake, toch is mij hier niet zomaar iets overkomen, ik had dan wel geen toegangskaartje voor dit gebeuren hoeven te bemachtigen, op een zeker ogenblik moet ik weldegelijk begonnen zijn met kijken naar iets dat de aandacht trok, tenminste mijn aandacht, ik werd toeschouwer, er gebeurde niets ongewoons, maar gaandeweg voelde ik mij als het ware gehecht raken aan het beeld van de zwarte mercedes, ik werd mij bewust van wat ik waarschijnlijk al enige tijd waarnam,

Geen opmerkingen:

Pagina's