donderdag, maart 6

6
nee, ik zou niet meer zonder mijn makker in het glas willen, in het autoglas bedoel ik,
een afspraak maken is nooit nodig, wanneer een van ons beiden zin heeft, waar dan ook, we zullen er zijn, beiden, altijd, maar heel even, in het voorbijgaan, geen geëmmer, geen gehang, een kort weerzien is voldoende, onze voorkeur gaat uit naar auto's, onze enige afspraak, nu niet meer zoals vroeger in een en dezelfde straat van een en hetzelfde blokje-om, dat is wat was, sindsdien, ons eerste blokje-om, zijn we ons breder gaan oriënteren, mijn makker en ik...
onder druk van mijn ouders heb ik als kind vanalles willen worden, een beroep met toekomst, dat was hun wens, voor de vorm, ik wilde hen geen verdriet doen, besloot ik te gaan studeren, toekomstkunde, zij voelden natuurlijk nattigheid, toekomstkunde, je kunt me wat, ik heb heel wat moeten verzinnen om hen te overtuigen, uiteindelijk, omdat het toch een officiële studie betrof, stemden ze toe,
mijn weg in de toekomst was geopend, ik verhuisde naar de universiteitsstad, de eerste stad die ik zag na mijn geboorteplaats, in een hoek van de kelder onder een parkeergarage maakte ik mijn optrekje, een bed, een tafel, een stoel, mijn koffer, in deze ondergrondse ruimte leek de buitenwereld niet te bestaan, dat beviel me,

Geen opmerkingen:

Pagina's