maandag, maart 3

3
met de waarschijnlijkheid dat ik deze herinnering met een andere verwar en ongemerkt combineer tot een nieuwe in feite niet bestaande herinnering,
een ding is zeker, op een middag van een maand in een jaar was ik er getuige van dat gedurende tenminste een uur een zwarte mercedes met vier inzittenden mij met regelmatige tussenpozen passeerde, ik was doende met mijn dagelijkse rondhangen in de wijk waar ik toen woonde, dat wil zeggen ik slenterde mijn blokje-om, daar deed ik gemiddeld anderhalf uur over, waarna ik mij naar boven begaf,
ik woonde op de eerste verdieping, daar verschanste ik mij, uitzonderingen daargelaten, in de voorkamer, de zogeheten zondagskamer, op een stoel voor het raam, dat uitzag op de straat waar ik zoëven nog rondhing, daar bleef ik dan tot etenstijd, rond zessen, naar buiten turen, over de zondagskamer kan het misschien een andere keer hebben, nu zou het de verwarring van herinneringen maar bevorderen,
als ik uit school om half vier thuis kwam, een boterham at, de straat op ging voor mijn blokje-om en daarna nog even in de voorkamer verbleef, dan moet er op zijn minst, na aftrek van de tijd die ik nodig had voor het eten van mijn boterham, de trap op en af lopen en mijn verblijf voor het raam, anderhalf uur overblijven voor mijn blokje-om,

Geen opmerkingen:

Pagina's