wat hoorde ik zeggen ? het vastgestelde programma kabbelt keurig voort voortdurend wisselend van toon van sfeer hangt aan elkaar van dwarsverbanden man en vrouw achter het raam verschillende huizen het uitzicht zonder tijd doet het er iets toe ? dat hoorde ik zeggen ik weet het niet
woensdag, juni 21
uiteenlopende woorden gebruiken absurditeit van verhalen woorden bestrijden onderhandelen waarover ? indringende weerwoorden schotwonden schotwoorden spiegels amazing everywhere bij de les blijven waiting for confirmation
a strange dark world inside breathy underground spaces locked together waiting for confirmation [niet] gedwongen kiezen van beelden en klanken met en zonder verdieping in deze droomreis van de ziel van de vergankelijkheid
zondag, juni 18
schot in de roos wat belicht ik wat niet ? [niet] veel [tegelijk] willen schot in de roos werking van krachten sprong naar het duister maken eindeloos weidse eenzaamheid werking van krachten schotwond verzachtende omstandigheden verplichte obstakels trotseren schotwond
dinsdag, juni 13
harde gesteenten tussen hemel en aarde wat verzin ik wat niet een inrichting vol experimenten geestelijke oorlogen overleven met voeding zoeken een andere wereld betreden ook al is het in mijn droom kan ik dichterbij komen
geen idee wat te vinden tewerk gesteld tot einde der tijden wat verzwijg ik wat laat ik weg niet dat ik weet wat en hoe rustig meeveren ondanks dreigend [nood]lot doorgaan met leren leven
Ieder beeld, iedere zin, elk woord is een zelfstandige mededeling. Het tijdelijke, het vluchtige, het voorbijgaan van dingen wil ik aanreiken. De toon is dromerig elegisch zelfs, wat samenhangt met de betekenis die reizen vertegenwoordigt. Het voortdurend ontmoeten en weer loslaten. Het komt er op aan een plek te creëren waar aandacht kan worden gespitst. Waar de sfeer dermate gericht is op zorgvuldigheid en het openen van mogelijkheden dat het voor ogen staande levendige als vanzelf zou bestaan.
-
Curriculum vitae
Jan Nederveen
9 mei 1949
http://www.siemprecasa.blogspot.com/
http://www.jannederveen.blogspot.com/
http://www.jannederveencurriculum.blogs...